Follow this blog with bloglovin

Follow Bokrundan

torsdag 24 februari 2011

M Talar.

Hej på er!
Ni behövde inte vänta länge på nästa bok, jag hade inte räknat med att läsa ut nästa bok så här fort! Men, efter att nyss hämtat hem nya böcker kunde jag bara inte hålla mig ifrån att kika på dem! Jag fastnade i en bok och läste ut den på en gång.





Boken som jag har läst heter Screw it, let's do it, och den är skriven av Richard Branson. Boken är bara ca 100 sidor och riktigt lätt att läsa. De kallar den här boken för Quick reads. Men den  finns även i en längre, expanderad version. (Nu blev det mycket länkar, men erkänn att det är rätt skönt och lätt när man länkar så här



Richard Branson Skriver om sina "lessons in life". Branson är från Storbritannien och grundare till Virgin grups. Känner ni igen det? Om inte har du kanske googlat det nu och insett hur stort det är! Men i alla fall, Efter att ha läst den här boken har han blivit en förebild för mig, och jag måste säga att jag har alltid haft det svårt att peka ut några direkta förebilder eller idoler. Men Richard Branson har skrivit en fantastisk bok där han bjuder på sig själv, med sina råd och erfarenheter.

Det finns stunder i boken där hans liv hade kunnat vara en del av en film. Stunder man blir rörd, men framför allt blir man inspirerad att uppnå sina mål och drömmar. Vi får läsa om allt från nära döden äventyr till motgångar i arbetet. Branson säger, Tveka inte att följa dina drömmar, våga sätta mål och se till att du uppnår dem därefter. Ta saker i dina egna händer. Han säger också att vad än vi har för mål kommer vi aldrig lyckas om vi inte släpper våra rädslor och flyger.

-'Pengar är inte allt' - 'Vi får inte glömma att ha kul'-

Det finns så mycket jag hade kunnat skriva om den här boken och varför jag tycker den är enormt bra. Men jag tycker ni ska läsa den själva. Det är en jättebra bok om ni kanske känner er lite vilsen. Vare sig det är i privatlivet eller i arbetslivet är det här en bok som du blir inspirerad av. Den här boken är både lättläst och väldigt billig.

Vi har mycket att lära av Branson.

Jag har siktet inställt på den expanderade versionen av boken, men det får vänta en stund. Jag kanske inte nämnde det tidigare men jag vet att J även planerar att läsa denna bok, och jag hoppas hon blir inspirerad av detta och kanske flyttar upp den på sin lista av böcker. ;) 

Men så småningom kommer ni att få se J's åsikter om denna boken med förhoppningsvis . Jag ser fram emot att höra vad hon tycker om den! Har ni läst den här boken lämna gärna en kommentar och säg vad ni tycker om det.

Slutligen tänkte jag dela med mig av Richard Bransons motto, (Vi finner det på sidan 89 i boken)

"Never do anything if it means you can't sleep at night."

/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar