Follow this blog with bloglovin

Follow Bokrundan

söndag 1 maj 2011

Snälla pappa, nej



Då har ni åter M här!

Och denna vecka bjuder jag på Snälla pappa, nej av Stuart Howarth. Detta är en bok som jag läste för kanske två år sedan, och då gillade jag verkligen den så nu har jag läst den igen! Och jag måste säga att jag fortfarande gillar den!

Det är en sann historia om hur Stuart växte upp i en ständig strävan efter att hans styvfar skulle älska honom och inte tycka att han var en stygg pojke. Trots att hans styvfar var en sjukt störd man och utsatte Stuart och hans syskon för ett rent helvete som man blir äcklad av att läsa om ville Stuart inget hellre än att hans far skulle älska honom.

Den svåra misshandelns och sexuella övergrepp som han fick stå ut med lämnade djupa spår och han får kämpa långt efter sin barndom.

Många kanske skulle säga att detta bara är ännu en sann historia om en pojke med en otäck historia och fråga varför man ska läsa just den här.. Och visst det är väl kanske sant att det finns många böcker som denna, men jag tycker det är så mycket mer är bara en historia. (Vilket är jätte hemskt, (Att det finns många böcker som den här), egentligen önskar man ju att man kunde stänga in alla pedofiler och psykopater innan de hinner göra något, och låta dem våldta och misshandla varandra) Men tyvärr vet vi ju alla att det är omöjligt! nu tappade jag vad jag tänkte skriva.. så kan det gå. Nå, ja!

Varför denna? För att! Så är det helt enkelt. Jag vet inte varför jag tycker att den är bättre än andra. Kanske beror det på att det var den första boken i denna stil som jag läste och det fastnade bara lite starkare än andra, men jag vet ärligt inte. Ni får helt enkelt läsa och se, oavsett om ni har läst denna typ av böcker tidigare eller inte så tycker jag att ni kan lägga 36kr på den och läsa hans historia.

Jag tror att näsa bok jag ska läska kanske får bli en om söta vita kaniner eller eldsprutande drakar! Det kan bli tungt att läsa för mycket om verkligheten och den mörka sidan av mänskligheten!

/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar