Follow this blog with bloglovin

Follow Bokrundan

söndag 8 maj 2011

Är det någon där? - Marian Keyes

Hallå gott folk!

Är det någon där?Nu tänkte jag bjuda på en av mina favoriter. Jag är nämligen helt kär i Marian Keyes' böcker, hon skriver så fantastiskt enligt mig. En bok som verkligen fastnade var Är det någon där? , (originaltitel: Anybody Out there?) Det var konstigt nog den första boken jag läste av Marian Keyes men den fick mig till att läsa de andra böckerna som finns om familjen Walsh. Detta är då den senaste boken om den irländska familjen och det finns 3 innan; Vattenmelon, Änglar och En oväntad semester.

Denna boken handlar om den näst yngsta systern Anna och hennes glamorösa liv i New York som helt plötsligt tar en helvändning. Hon vaknar upp hemma hos sina föräldrar i Dublin och känner att någonting är inte riktigt som det ska men hon kan inte sätta fingret på vad det är. Hon är ganska ned-drogad av smärtstillande och känner sig ganska öm i hela kroppen, men vet inte varför. Men det enda som finns i hennes tankar är att komma tillbaka till hennes fantastiska jobb och sin underbara make, Aiden. Efter många om och men får hon äntligen komma tillbaka till New York men hon upptäcker att lägenheten är tom, var är Aiden? Och när hon kommer tillbaka till jobbet beter sig alla så konstigt, vad är det som händer? Anna är förvirrad och kan inte förstå vad det är som är annorlunda, mer än att hon inte hört något från Aiden på väldigt länge. Tills en dag då allt kommer tillbaka till henne..

Genom hela boken kan man skratta, gråta, bli förbannad och bli kär. Den är helt underbar att läsa och man kan verkligen inte lägga den ifrån sig. Jag läste den för några år sedan men det är en bok som jag vet att jag kommer läsa igen, den står i bokhyllan och väntar på mig. För er som inte har läst något av Marian Keyes kan jag verkligen rekommendera er att göra det, läser ni en kommer ni läsa alla. Jag längtar bara tills hon skriver en bok om den helt galna lillasystern i familjen Walsh, det är något som jag verkligen ser fram emot!

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar