Follow this blog with bloglovin

Follow Bokrundan

söndag 29 maj 2011

Alkemisten

AlkemistenJa, jag sa ju sist att jag skulle läsa en lätt och glad bok. Det här är en inspirerade och filosofisk bok.
Med ett underliggande budskap om att följa sina drömmar. Alkemisten som är skriven av Paulo Coelho är väldigt ompratad och uppvaktad. Jag tycker den är bra,  men sen är jag rätt filosofisk av mig ibland jag med.
Dock kunde jag ibland känna att det blev lite för mycket av den delen.

Men hur som. Kort så handlar boken om en herdepojke och hans resa för att finna den skatt som han drömt om.

Jag skrev ju att jag tycker den är bra... Men ibland känns den lite fånig och jag kan få känslan av att författaren bara försöker visa upp någon vacker och djup livsfilosofi. Så, jag tror att om du inte pallar med lite filosofi och flum är kanske inte den här boken för dig. Då det kan upplevas att författaren fokuserar mer på det ibland än själva storyn, men kanske är det det som är syftet med boken.

Alltså. Den är bra, men lite överskattad vill jag nog säga. Lite så där djup och filosofisk. ^^



/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar