Follow this blog with bloglovin

Follow Bokrundan

söndag 5 juni 2011

Mordet på Orientexpressen - Agatha Christie

Mordet på OrientexpressenHalloj! J är tillbaka med ännu ett smakprov från min bokhylla. Den här gången har jag läst Mordet på Orientexpressen av Agatha Christie. Det var tänkt att jag skulle läst ut en annan bok men nu blev det denna istället. Jag älskar att titta på serien om Hercule Poirot så därför tänkte jag att jag skulle läsa en bok om honom. Den belgiska detektiven som med ett öga för detaljer löser de mest komplicerade fall. 


Just denna boken utspelar sig på orientexpressen mellan Istanbul till Calais. Mr. Poirot är på semester men snubblar ändå över en mordgåta. Ett mord har skett och det finns 10 misstänkta bland resenärerna. Medan Poirot försöker reda ut mordet sker alla möjliga konspirationer i hans omgivning.


Spännande och en underhållande Poirot är vad denna boken bjuder på men jag måste erkänna att jag blev lite förvirrad i slutet och trodde verkligen inte att den skulle sluta som den gjorde. Det är kanske bra med ett slut som man inte räknar med, men just i den här boken blev jag nästan lite besviken. Agatha Christie är absolut en bland de bästa deckarförfattarna och Mordet på Orientexpressen är bra och spännande, men den här boken är lite sämre än många andra hon skrivit tidigare, tycker jag.


//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar