Follow this blog with bloglovin

Follow Bokrundan

onsdag 20 april 2011

Stadsbiblioteket i Mariestad

Jag är nu på tillfälligt besök i Mariestad och kunde ju självklart inte missa att besöka Stadsbiblioteket. En väldigt vacker byggnad måste jag säga, till skillnad mot många andra bibliotek man sett runt omkring i landet. Eftersom jag själv är lite halvt intresserad av gamla byggnader var det extra roligt för mig! Jag tycker det borde finnas fler bibliotek av detta slag.

Det är ett bibliotek som det händer mycket på med Bokcafé och många olika föreläsningar av olika slag, till exempel kommer Björn Ranelid att besöka Mariestads Stadsbibliotek den 7 september i år. Så köp biljetter till det när det finns att köpa, det ska i alla fall jag göra.

Man kan läsa, låna, lyssna på böcker eller söka igenom bibliotekets databas för att hitta den litteratur du vill ha. De har till och med en blogg! Som heter Bibliotek Norra Skaraborg där kan man också gå in och få boktips, men glöm inte bort oss =P

Bibliotek är underskattade enligt min mening. Jag tycker fler borde gå till sitt lokala bibliotek och titta lite, för vem vet  vad man kan hitta!?

Brukar ni gå till bibblan?

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar