Follow this blog with bloglovin

Follow Bokrundan

söndag 17 april 2011

Att älska som en porrstjärna, en sedelärande berättelse

Hej på er, M här!

Jag vill börja med att ursäkta oss för att det nu har varit väldigt dött här denna vecka! Men Både jag och J är studenter och är i full gång med C-Arbete, vi tar ju examen nu i sommar! :) Därför får ni ursäkta oss om det kan kännas som att det inte dyker upp uppdateringar lika ofta.

Men vi har lovat oss själva att inte missa en enda söndag i alla fall, så det kan ni se fram emot, ny bok varje söndag! :)

Till det som ni kanske väntat på! Nu har jag äntligen läst Att älska som en porrstjärna av Jenna Jamesom och Neil Strauss, och jag måste säga att den är helt fantastisk!! 

Boken handlar om Porrstjärnan Jenna Jameson, och berättar med hjäl av Neil Strauss om hennes uppväxt, hur hon hamnade i porrbranschen och  vi får följa hela hennes resa. Både de ljusa och mörka sidorna!

Sex, droger, en å annan kändis och mycket mer är vad den här boken bjuder på! Jag tror det är väldigt svårt att inte gilla den här boken alltså. Den är rakt på sak och maskerar inga ord, vi får se utdrag från hennes dagbok. Och jag skulle vilja läsa den på Engelska egentligen, men nu tror jag inte att ja hade orkat det :P  

Den har allt jag hade förväntat mig och mer! Det är både tragisk och rolig, och visar samtidigt hur stark en kvinna verkligen kan vara om hon bara vill! Det är lätt att hänga med i boken, och det är verkligen inget som är censurerat eller förfinat. Den är rå och ärlig. Helt suverän.

Men om du lever i en värld där du tror att allt är enkelt och vackert, bör du vara beredd på en historia från en tjej som har tagit sig fram den hårda och inte alltid den vackraste vägen. 

/M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar