Follow this blog with bloglovin

Follow Bokrundan

tisdag 26 juli 2011

Cirkusflickan - Camilla Lagerqvist

Hej!

Alltså, det känns som att jag alltid är sen nu för tiden. Men det kan bero lite på att jag tappar dagarna nu under sommar, det har vi väl alla varit med om, att man inte riktigt vet vad det är för dag ibland.



Men, just nu håller jag på med ett litet jobb, och till det har jag läst denna bok, Cirkusflickan av Camilla Lagerqvist. Den handlar om Ellen som ung blir såld till en Cirkus och växer upp på cirkusen, men längtar efter hela tiden efter sin mamma. Vi får möta en mängd karaktärer i boken i sann cirkusanda! Bland annat den skäggiga damen, clowner och akrobater!

Även om det är en barn/ungdomsbok tycker jag att den var rätt rolig att läsa. Simpel och lätt, men jag tror att yngre barn skulle tycka att den var både spännande och rolig. Jag har läst lite ur den för min släkting och hon ville läsa den själv. Den bygger upp en bra spänning om man vill veta om Ellen någonsin kommer få träffa sin mamma eller om hon ska stanna på Cirkusen.

/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar