Follow this blog with bloglovin

Follow Bokrundan

måndag 11 juli 2011

Det ska bli ett sant nöje att döda dig - Magdalena Graaf

Hej! M här, och det var ju min söndag i går egentligen! Men tyvärr har jag inte hunnit med att läsa färdigt boken jag läser nu, därför har jag även om det är en dag sent, kallat in vår första gästbloggare! Det är Marika från Gällivare, och nu lämnar vi över ordet till henne.

Det ska bli ett sant nöje att döda dig (pocket)

Hej jag har en bok som jag skulle vilja rekommendera till er och det är Magdalena Graafs självbiografi  Det ska bli ett sant nöje att döda dig, som jag har läst för ett par år sedan. Den handlar om hennes Liv med sin dåvarande make som hon gifte sig med då hon som nittonåring väntade sitt första barn med maken. Det lyckliga familjelivet varar dock inte länge, maken börjar kontrollera Magdalena mer och mer och misshandla henne. I boken får man följa hennes flykt från mannen för att skydda sig själv och sin son.

 Jag gillar den för att det är en otrolig berättelse där hon blottar hela sin historia om sitt tragiska liv, och man får verkligen veta allt som hon gick igenom för att kunna skydda sig. Hon skriver otroligt bra och man får även följa med på vad som händer efter flykten. Det är en mycket gripande bok som är svår att slita sig från, så läs den!.


Tre andra böcker som jag skulle vilja rekommendera är:
När blodsbanden brister - Hanna Svensson
En shopaholics bekännelser - Sofie Kinsella
Ego Girl - Carolina Gynning

Tack för den här gången hoppas ni kollar in dessa böcker så kanske vi hörs igen någon gång

/Marika

1 kommentar:

  1. En shopaholics bekännelser är en av mina favoritböcker i alla fall :)

    SvaraRadera