Follow this blog with bloglovin

Follow Bokrundan

söndag 12 juni 2011

Sömnlös - Stephen King

Hej på er! Hoppas ni får njuta lika mycket av sommarvärmen som jag! En ledig dag, lite sol och en bok är aldrig fel :)

Nu är jag tillbaka med ännu en bok, Sömnlös av Stephen King. Det tog lång tid för mig innan jag läste en bok av Stephen King, jag gillar böcker som innehåller skräck och spänning och då måste man ju bara läsa något som han har skrivit, tycker då jag!

Just denna bok tyckte inte jag var direkt läskig, lite obehaglig ibland, men riktigt spännande, därav hade jag svårt att lägga den ifrån mig. Ibland kunde den bli lite långdragen på vissa ställen, men jag tycker inte det gjorde boken  sämre. Sömnlös handlar om Ralph, som efter sin frus död får svårare att sova, och vaknar allt tidigare dag för dag. Efter ett tag börjar han se konstiga ljusfenomen, och han börjar tro att han har blivit tokig. även andra personer i staden börjar bete sig konstig.

Jag tycker den var bra, dock kan jag inte jämföra med andra böcker av Stephen King, då jag inte har läst så många av de han har skrivit. Men, trots sin tjocklek var det inte alls svårt att läsa den, och bland slog den igång tankarna om jag började fundera på hur världen egentligen fungerar.. Ni vet, sådant man kan ligga och grubbla på i flera timmar utan att egentligen komma fram till något vettigt.

Ha en riktigt bra sommar, och läs många böcker!  ;)

/M

2 kommentarer:

  1. Åh, jag älskar Stephen King. Dock har jag inte läst den här boken, men den fick ju positivt betyg, så jag kanske ska göra det.

    Jag har precis läst en underbar bok. Jag har skrivit om den på min blogg, gå in där, så får vi se om ni har läst den, eller funderar på att göra det!

    Tack för en inspirerande bogg för oss bokälskare! Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Emma!
    Ska nog kika in där och titta :)

    SvaraRadera