Follow this blog with bloglovin

Follow Bokrundan

måndag 20 juni 2011

Kyrkdjävulen - Mikael Niemi

Hej igen kära läsare! Jag måste be om ursäkt för saknaden av uppdatering igår! Det var nämligen min uppgift att fixa det, men dock blev det inte av, av en del anledningar :)

Men nu är jag här, och det blir inte den boken som jag läser nu, har inte hunnit läsa färdigt den. Så jag bjuder på en gammal favorit. I skolan, på högstadiet var man alltid tvungen att läsa en massa böcker som läraren valt ut eller så. Vi hade tur, vi fick för det mesta läsa bra böcker. En av dem var Mikael Niemis bok Kyrkdjävulen som handlar om Matti och hans vänner som får vara med om en rad övernaturliga händelser, och den utspelar sig i Pajala.

Jag tyckte den var bra och spännande, det var aldrig några tråkiga delar, det hände alltid nya saker och utan att bli förmycket tyckte jag. Jag tyckte till och med att den var så bra så jag själv köpte boken, och läste den igen några år senare. En av anledningarna till att jag fattade tycke för denna bok var att den utspelar sig på en plats som jag känner till och känner igen, vilket gör det roligare att läsa! :)


Två andra mycket bra böcker vår lärare tvingade oss att läsa är Flugornas herre av William Golding och  Möss och människor av John Steinbeck! Också två riktigt bra böcker! Jag hade tänkt att läsa dem båda igen och skriva lite om dem här med, men det tar jag en annan gång! Men det är två andra böcker som jag varmt rekommenderar!

/M (Ja vet att det egentligen är J's tur, men J har ingen tillgång till internet just nu, det är därför jag är här igen!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar