Follow this blog with bloglovin

Follow Bokrundan

lördag 26 mars 2011

Sticka - Nina Sagulin

J här igen!

StickaÄr du som jag intresserad av att sticka? Har du baskunskaper men är inte överdrivet duktig på alla stickningstekniker som finns? Då har jag ett tips till dig!

Sticka av Nina Sagulin har hjälpt mig väldigt mycket med både teknik och inspiration. Den är inte helt obegriplig som många andra böcker om stickning. Den är väldigt lätt att förstå och är även full med inspirerande bilder. Jag själv fick massor av idéer till en mössa jag gjorde i vintras. Mössor är lite av min specialitet nämligen.

Det finns mönster på snygga tröjor, accesoarer, halsdukar och annat smått och gott som man kan sticka på ett kick! '
Helt enkelt en väldigt bra bok om stickning för dig som är en "hobbystickare" som jag.

Detta är ett exempel på en av mina mössor som inspirerades av boken.
Hoppas ni får lika mycket nytta av den som jag har haft!





//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar