Follow this blog with bloglovin

Follow Bokrundan

söndag 4 december 2011

Det blir alltid som man tänkt sig - Olof Röhlander

En handbok i mental styrketräning, visst låter det lite konstigt? Men efter att jag varit på föreläsning med Olof Röhlander så gick jag där ifrån med en bok och en cd-skiva med peptalk. Jag har sett min beskärda del med föreläsare och jag måste säga att Olof hamnar bland topp 3 i alla fall.


Det blir alltid som man tänkt sig är som sagt en handbok i mental styrketräning och är en jättebra hjälp till bättre självförtroende och det finns en massa bra verktyg som man kan använda för att peppa sig själv till sådana saker som man helst inte vill göra eller skjuter upp till en annan dag. Jag har nu läst ut den och har provat varenda övning i alla fall en gång och känner att det kommer ju inte fungera bara för att man gör det en gång. Ne, det krävs träning, mental styrketräning helt enkelt.

Det är väldigt uppfriskande att läsa boken för den fick i alla fall mig till att tänka på ett helt annat sätt. Man får många "aha-upplevelser" och tänker "jaha, så har jag aldrig sett på den saken" eller "så kan man ju också tänka istället för mitt tankesätt"

Jag gillade den skarpt och jag gillar verkligen Olof också. För er som inte har lyssnat på honom, gör det. Eller för er som inte har läst boken, gör det. Om ni inte hört talas om honom, klicka på hans namn som är länkat till hans sida och kolla.

Tummen upp helt enkelt!

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar